Przeszkadzajcy gracze – przyczyny i lekarstwa
Rzadko zdarza si, aby nawet profesjonalne zespoy nie miay przynajmniej jednego gracza, który ma destrukcyjne tendencje. W pice nonej modziey ta forma rozpraszajcego zachowania moe by szczególnie dotkliwa. Oto kilka rad.
Unikaj dugich linii
Niepisane Prawo kolejkowania dzieci mówi, e z wicej ni trzema graczami w kolejce, nawet najlepiej wychowana modzie zaczyna si bawi. W przypadku bardziej destrukcyjnych dzieci, z pewnoci tych o najniszym progu koncentracji, moe to prowadzi do popychania, popychania, a nawet zastraszania. To jest nie do odparcia. Trudno jest take kontrolowa, kiedy trener jest w polu, obserwujc akcj.
Zamiast tego miej wicej ni jeden punkt pocztkowy, aby kolejki byy krótsze. Alternatywnie, gracze siadaj na boku po zakoczeniu wiczenia przed powrotem do kolejki. Jednak idealnie poziom aktywnoci powinien by taki, e kolejki rzadko si tworz, ale nie zawsze jest to moliwe.
Due grupy, krótkie rozmowy
Podczas rozmowy z du grup istnieje niebezpieczestwo zakócenia ze wzgldu na blisko graczy. Przeszkadzajce dziecko czsto bdzie z tyu. Odó je wszystkie i przenie najgorszych przestpców na pierwszy plan. Uwaaj na graczy, którzy wdruj za tob, gdy mówisz. Kada sytuacja w grupie musi by na twoich warunkach. W duych grupach czat trwajcy duej ni minut moe by idealn baz dla zakócajcego spokój gracza.
Organizacja, akcja i zabawa
Dobrze zorganizowana praktyka, która oznacza duo aktywnoci dla graczy, zmniejszy szans na zakócenia. Zbyt wiele wicze, zbyt mao czasu na gry oznacza, e gracze si nudz. Im wiksza akcja, bieganie dookoa, tym wiksze prawdopodobiestwo, e gracze si zmcz. Zmczony fizycznie gracz bdzie mniej skonny do marnowania pienidzy – odzyska siy!
- Moliwe przyczyny destrukcyjnego zachowania:
- Nuda – wiczenia i trening nie stanowi wyzwania.
- Wyzwanie – istniej trudnoci w nauce, które naley rozwizywa z wyczuciem.
- Pod wpywem – gracz moe by atwo doadowany lub zlikwidowany przez innych.
- Zmczony i godny – po prostu nie miaem wystarczajco duo snu lub nie jadem prawidowo.
Unikaj negatywnych opinii
Zamiast krytyki uyj kanapki „sprzenie zwrotne”. Poczenie pozytywnych informacji zwrotnych i korygujcych sprawi, e gracz pomyli o wiczeniu lub wiczeniu, zamiast odczuwa nacisk na swoje zachowanie.
Jeli gracz moe powtórzy instrukcje, oznacza to, e rozumie. Najgorsze, co moesz zrobi, to uy frazy „Có, jeli suchae, a nie bawie si…”. Lepszym rozwizaniem byoby powiedzenie: „Dobra waga na podanie, Johnny, i spróbuj poprawi swoj gr wsparcia, trzymajc si blisko pierwszego przewonika piki” – to jest dla gracza, który rozmawia na linii, a nie nada.
Z wyczeniem gracza
Jeli wypróbowae wszystkie taktyki, aby utrzyma gracza w praktyce, odelij go na krótki czas, aby „ochodzi si”. To nigdy nie powinno by pustym zagroeniem i powinno by przyjmowane tylko w ostatecznoci. Naley go stosowa bardzo oszczdnie, a jeli dziecko musi wielokrotnie siedzie, znajduje si w sytuacji wykraczajcej poza normalne zarzdzanie praktyk. W takim przypadku zapoznaj si z polityk swojego klubu lub szkoy.
„Usid” powinno odbywa si jak najdalej od linii oczu drugiego gracza, z dala od sprztu i w miejscu, w którym moesz je zobaczy. Przynie je z powrotem od ciebie krótkim sowem (które powinno spojrze na pozytywy), z odpowiedzi od nich wskazujc, e rozumiej. Nastpnie wraz z praktyk narysowano lini pod incydentem.
Recent Comments